PROVOZOVATEL E-SHOPU:
iSlim Diet s.r.o.
IČO: 03661342
se sídlem Palackého třída 3048/124, Brno 612 00
obchodní společnost zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v
Brně, spisová značka C 86063/KSBR
(dále jen jako „Prodávající“)
Kontakt:
tel.: 724 773 103
e-mail:
info@ketosis.cz
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
Prodávající provozuje internetový obchod s dietními programy a produkty na
adrese www.islim.cz (dále jen jako „E-shop“). Prodávající nabízí jídelníčky na
míru, poradenství v oblasti zdravé výživy, dietní programy, dietní potraviny a
doplňkový sortiment v rámci svého předmětu činnosti, kterým je výroba,
obchod a služby.
Užívání E-shopu, koupě nabízeného zboží na E-shopu, včetně souvisejících
smluvních ujednáních mezi Prodávajícím na jedné straně a kupujícím na
straně druhé se řídí ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník,
ve znění pozdějších předpisů.
2. UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
Zboží je kupujícím objednáno vyplněním a odesláním objednávkového
formuláře na webovém rozhraní E-shopu. Prodávající je povinen v
objednávkovém formuláři uvádět zejména informace o: zboží, ceně, způsobu,
jakým bude kupní cena uhrazena, údaj o druhu doručení zboží a informace o
nákladech spojených s dodáním zboží (dále jen jako „Objednávka“).
Kupující má možnost kdykoli během práce s Objednávkou měnit a
kontrolovat zadané údaje, přičemž kupující se může mezi jednotlivými kroky
Objednávky pohybovat prostřednictvím tlačítek „Zpět“ a „Pokračovat“.
Objednávka je Prodávajícímu odeslána až v okamžiku zvolení tlačítka
„Odeslat objednávku“. Prodávající neověřuje údaje uvedené v Objednávce,
tedy je považuje za pravdivé a přesné.
Prodávající bez zbytečného odkladu potvrdí kupujícímu, že obdržel
Objednávku, a to formou zaslání potvrzujícího e-mailu, který kupující uvedl
do Objednávky nebo registroval ve svém uživatelském účtu.
Prodávající si vyhrazuje právo kontaktovat kupujícího pro potřeby
dodatečného potvrzení Objednávky nebo zjištění chybějících informací pro
kompletaci Objednávky.
Kupní smlouva je mezi Prodávajícím a kupujícím uzavřena okamžikem
doručením potvrzení o přijetí Objednávky Prodávajícím kupujícímu podle
těchto Obchodních podmínek.
Zboží bude kupujícímu dodáno nejpozději do 30 dnů od uzavření kupní
smlouvy. Prodávající si vyhrazuje právo na odstoupení od kupní smlouvy v
případě, že objednané zboží nebude na skladu a ani nebude naskladněno do
30 dnů od uzavření kupní smlouvy. V takovém případě má kupující nárok na
vrácení kupní ceny podle těchto Obchodních podmínek.
Kupující bere odesláním Objednávky na vědomí, že informace na webovém
rozhraní nenahrazují odborný lékařský posudek. Kupující bere na vědomí, že
zdravotní stav je vhodné konzultovat s lékařem před započetím diety. Za toto
nepřebírá Prodávající odpovědnost.
Kupující bere odesláním Objednávky na vědomí, že dieta není vhodná pro:
děti ani mladistvé, pro těhotné či kojící matky, pacienty trpícími onemocněním
jater a ledvin, metabolickými onemocněními (např. dna, ateroskleróza,
fenylketonurie a další), cukrovkou 1. a 2. typu, srdečními onemocněními,
poruchami krevní srážlivosti, žlučníkovými kameny, mentální anorexií, bulimií,
alergiky na některou složku dietního přípravku, které jsou uvedeny v
detailech produktů v E-shopu a na obalech.
3. UŽIVATELSKÝ ÚČET
Kupující má po provedení registrace přístup do uživatelského rozhraní, ve
kterém může provádět objednávání zboží. Kupující může zboží objednávat
také bez registrace přímo prostřednictvím rozhraní E-shopu.
Kupující má povinnost při registraci v E-shopu uvádět pravdivé a správné
údaje, včetně osobních údajů. Kupující má povinnost aktualizovat své osobní
údaje v uživatelském rozhraní v případě, že nastane jejich změna.
Prodávající za správnost osobních údajů kupujícího neodpovídá a považuje
je za správné.
Uživatelský účet každého kupujícího je zabezpečen uživatelským jménem a
heslem, které si kupující sám zvolí. Kupující má povinnost nesdělovat své
uživatelské jméno a heslo jiným osobám, ani jim neumožňovat užívání svého
uživatelského účtu.
Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být přístupný
nepřetržitě, zejména v případech, kdy Prodávající provádí nutnou údržbu
hardwarového a softwarového systému a vybavení Prodávajícího, toto se
vztahuje i na práva údržby systému třetími osobami.
4. PLATBA ZA ZBOŽÍ A DOPRAVA
Kupní cenu může kupující uhradit následujícími způsoby: dobírkou, on-line
platbou kartou, bankovním převodem.
V případě hotovostní úhrady (dobírka) je kupní cena splatná v okamžiku
převzetí zboží. V případě bezhotovostní úhrady je kupní cena splatná do 5
dnů od objednání zboží.
Prodávající si vyhrazuje právo k jednotlivým způsobům platby uvést a
požadovat za ně po kupujícím příplatek na náklady spojené s takovým
způsobem platby.
Případné slevy nebo bonusy nelze kumulovat.
Kupující může zvolit způsob dopravy, kterým je:
doručení Českou poštou (Balík do ruky, balík na poštu, balík do balíkovny),
doručení kurýrní službou GEIS,
doručení prostřednictvím firmy Zásilkovna
Prodávající si vyhrazuje právo na určení nákladů spojených s balením a
dopravou, které u jednotlivých způsobů doručení diferenciuje v
objednávkovém formuláři na E-shopu tak, aby s nimi byl kupující vždy
obeznámen.
Náklady spojené s dopravou a balením v případě objednávky nad 1.500,- Kč
nese Prodávající. Kupující je s tímto obeznámen při tvorbě Objednávky v
kroku Doprava a platba.
Uvedené informace platí pouze v případě platby a doručování na území
České republiky. V případě doručování do zahraničí si Prodávající vyhrazuje
právo připočíst ke kupní ceně náklady ve skutečné výši odpovídající zasílání
zboží do zahraničí podle aktuálních ceníků jednotlivých poskytovatelů
poštovních a zasilatelských služeb.
Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad, tj. fakturu na objednané zboží,
a zašle ji kupujícímu na email po obdržení platby.
Dodá-li Prodávající zásilku se zbožím na místo určené kupujícím, je kupující
povinen věc převzít. Nepřevzetím zásilky se zbožím může dojít k porušení
povinnosti ze strany kupujícího. V případě porušení povinnosti je Prodávající
oprávněn požadovat náhradu škody, která mu nepřevzetím zásilky se zbožím
vznikla.
V případě, že kupující nepřevezme zboží v místě určeném kupujícím a
zásilka obsahující zboží je v důsledku nevyzvednutí kupujícím následně
vrácena Prodávajícímu, je Prodávající oprávněn odstoupit od smlouvy, a to v
případě, že ani v dodatečné lhůtě čtrnácti dnů od vrácení zásilky obsahující
zboží Prodávajícímu kupující nepožádá Prodávajícího o opětovné zaslání
zboží.
V případě, že bude zboží opětovně zasláno na žádost kupujícího na místo
určené kupujícím, je kupující při této opětovné žádosti o doručení povinen
uhradit poštovné a balné. V případě, že kupující – spotřebitel nepřevezme
zboží, jdou náklady na poštovné a balení za kupujícím. V případě
opakovaného, nejméně trojího nepřevzetí zboží si Prodávající vyhrazuje
právo neuzavřít s kupujícím další kupní smlouvu.
Při převzetí zboží má kupující povinnost zkontrolovat, zda obaly zboží nejsou
porušeny, a jakékoliv případné porušení musí kupující ihned nahlásit
přepravci a Prodávajícímu.
Kupující bere na vědomí, že fotografie dietních programů, fází dietních
programů a jednotlivých jídel jsou ilustrační.
7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
Prodávající odpovídá kupujícímu za bezvadnost zboží při jeho odeslání.
Prodávající prohlašuje, že:
zboží má vlastnosti, které jsou uvedeny v popisu produktu,
se zboží hodí k účelu, ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
je zboží v odpovídajícím množství, nebo hmotnosti, a vyhovuje požadavkům
právních předpisů,
Kupující může uplatnit právo z vady na zboží do 24 měsíců od převzetí zboží.
Právo z vadného plnění však kupující musí uplatnit bez zbytečného odkladu
poté, co vada vyšla najevo. Pokud kupující právo z vadného plnění neuplatní
ihned poté, co vada vyšla najevo, neodpovídá Prodávající za zvětšení rozsahu
poškození, pokud kupující zboží užívá i přes to, že o vadě ví.
Pokud se vada na zboží projeví do 6 měsíců od jeho převzetí, má se za to, že
zboží mělo vadu již při převzetí. Pokud kupující uplatní právo z vadného zboží
oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění práv z vadného zboží po dobu, po
kterou kupující nemůže zboží užívat.
Lhůta pro uplatnění práva z vadného plnění neodpovídá životnosti zboží. Tato
je stanovena zvlášť a na této lhůtě nezávisle.
Pokud zboží při převzetí kupujícím neodpovídá vlastnostem uvedeným v
těchto obchodních podmínkách, má kupující právo na dodání nového zboží
bez vad, pokud to není vzhledem k jejich povaze nepřiměřené.
Pokud se vada týká pouze součásti zboží, může kupující požadovat pouze
výměnu takové součásti. Pokud výměna součásti není možná, může kupující
odstoupit od kupní smlouvy a požadovat vrácení kupní ceny v celé výši. Je-li
to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez
zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.
Jestliže kupující od kupní smlouvy neodstoupí nebo neuplatní právo na dodání
nového zboží bez vad, právo na výměnu jeho součásti nebo na opravu, má
právo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny. Právo na přiměřenou slevu
má kupující i v tom případě, když mu Prodávající nemůže dodat nové zboží
bez vad, vyměnit jeho součást nebo zboží opravit, a dále taky v případě že
Prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době, nebo pokud by zjednání
nápravy kupujícímu působilo značné obtíže.
Vada je považována za podstatné porušení smlouvy v tom případě, kdy by
kupující kupní smlouvu neuzavřel, pokud by o ní při uzavírání kupní smlouvy
věděl. V ostatních případech se jedná o nepodstatnou vadu.
Pokud je vada podstatným porušením smlouvy, zakládá právo kupujícího dle
jeho volby na dodání nové věci, opravu zboží, přiměřenou slevu z ceny zboží
nebo na odstoupení od kupní smlouvy včetně práva na vrácení kupní ceny v
plné výši.
Pokud je vada nepodstatným porušením smlouvy, má kupující právo na
přiměřenou slevu.
Pokud kupující nemůže věc řádně užívat pro opakující se výskyt vady po
uplatnění vady nebo pro větší počet vad, má kupující bez ohledu na charakter
vady právo na dodání nové bezvadné věci, výměnu vadné součásti, slevu z
ceny nebo odstoupení od smlouvy.
Prodávající neodpovídá za vadu na zboží, pokud:
vada byla na zboží již v době převzetí a zboží se prodávalo jako poškozené se
slevou právě kvůli takové vadě,
vada vznikla v důsledku nesprávného zacházení kupujícího se zbožím,
zejména nesprávným užíváním, skladováním nebo poškozením kupujícím,
vada vznikla na věci v důsledku běžného opotřebení, např. uplynutím
životnosti,
vada vznikla v důsledku vnějšího vlivu, jenž Prodávající nemohl ovlivnit.
Kupující má právo uplatnit reklamaci zboží po předchozí telefonické domluvě
na adrese uvedené v záhlaví těchto obchodních podmínek.
7.16. Reklamaci zboží posoudí Prodávající ihned, případně ve složitějších
případech do 3 pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná
pro odborné posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být
vyřízena do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Prodávající s
kupujícím nedohodnou na delší lhůtě. Pokud Prodávající nevyřídí reklamaci v
rámci reklamační lhůty, a pokud se s kupujícím nedomluvil na delší lhůtě,
porušil tím smlouvu podstatným způsobem a kupující má právo od smlouvy
odstoupit.
Kupující není oprávněn měnit bez souhlasu Prodávajícího jednou zvolený
způsob vyřízení reklamace mimo situaci, kdy jím zvolený způsob řešení nelze
vůbec nebo včas uskutečnit.
Prodávající vydá kupujícímu písemné potvrzení o tom, kdy kupující právo
uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující
požaduje. Dále potvrzení obsahuje informaci o datu a způsobu vyřízení
reklamace, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Kupující má
povinnost si reklamované zboží převzít do 30 dnů ode dne, kdy měla být
reklamace nejpozději vyřízena. Marným uplynutí této lhůty zakládá oprávnění
Prodávajícího účtovat si přiměřené náklady na uskladnění či zboží prodat na
účet kupujícího, o čemž musí kupujícího předem vyrozumět a poskytnout mu
dodatečnou lhůtu k vyzvednutí zboží.
Prodávající je povinen v případě uznání reklamace kupujícímu vrátit kupní
cenu. Kupní cena je kupujícímu vrácena do 30 dní od uznání reklamace nebo
pouze formou bezhotovostní platby.
8. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
Zásady zpracování osobních údajů upravuje samostatná stránka v zápatí
webu.
9. USTANOVENÍ PRO SPOTŘEBITELE
Ustanovení tohoto článku se uplatní pouze v případě, že kupující vstupuje do
smluvního vztahu s Prodávajícím výlučně jako spotřebitel, tj. člověk, který vůči
Prodávajícímu vystupuje mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo
rámec samostatného výkonu svého povolání.
Kupující má právo odstoupit od kupní smlouvy do 14 dnů ode dne, kdy zboží
převzal kupující nebo osoba jím určená (mimo osobu dopravce). Odstoupení
od kupní smlouvy musí být Prodávajícímu zasláno v této lhůtě. Pokud bude
odstoupení od kupní smlouvy odesláno po lhůtě 14 dnů od převzetí zboží,
nemá právní účinky a kupní smlouva je dále účinná.
Odstoupení od kupní smlouvy může kupující zaslat Prodávajícímu
prostřednictvím e-mailu na elektronickou adresu Prodávajícího nebo fyzicky
prostřednictvím pošty na adresu Prodávajícího uvedenou na začátku těchto
Obchodních podmínek. Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využít
vzorový formulář poskytovaný Prodávajícím, jenž je přílohou těchto
obchodních podmínek.
Pokud kupující odstoupí od kupní smlouvy, musí Prodávajícímu vrátit zboží
neprodleně, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy, které je
účinné od doručení Prodávajícímu.
Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, vrátí mu Prodávající peněžní
prostředky, jež od něj za danou Objednávku obdržel, včetně poštovného a
balného, při předání zboží nebo jiným způsobem, který si kupující zvolí a který
nebude zatěžovat Prodávajícího nepřiměřenými náklady. Kupující tímto
uděluje souhlas se zasláním kupní ceny (a příslušenství) na bankovní účet,
který Prodávajícímu sdělí v rámci odstoupení od smlouvy nebo na jeho
dodatečnou výzvu.
Prodávající je povinen vrátit kupní cenu (a příslušenství) bez zbytečného
odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení kupujícího. Prodávající však
není povinen kupní cenu vrátit dříve, než mu bude zboží předáno.
V případě odstoupení od smlouvy nese kupující náklady na navrácení zboží.
Kupující bere na vědomí, že v případě odstoupení od kupní smlouvy je nutné
vrátit zboží neotevřené, nepoškozené, tedy tak, aby zboží bylo schopné
dalšího prodeje. V opačném případě bude kupujícímu vrácena kupní cena
ponížena o snížení hodnoty zboží, kdy platí, že otevřené balení již není pro
Prodávajícího dále schopné prodeje.
Je-li společně se zbožím kupujícímu zaslán i dárek, došlo k uzavření darovací
smlouvy mezi Prodávajícím a kupujícím s rozvazovací podmínkou. Pokud
dojde k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva
týkající se takového dárku účinnosti a kupující má povinnost vrátit dárek spolu
se zbožím.
Kupující má podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, právo na
mimosoudní řešení spotřebitelského sporu plynoucího ze Smlouvy. V takovém
případě je kupující oprávněn obrátit se na Českou obchodní inspekci,
(Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, email:
adr@coi.cz,web: adr.coi.cz). Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se
zahajuje výlučně na návrh kupujícího, a to v případě, že se spor nepodařilo s
Prodávajícím vyřešit přímo. Návrh lze podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy
kupující uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u Prodávajícího poprvé.
Kupující má právo zahájit mimosoudní řešení sporu online prostřednictvím
platformy ODR dostupné na webové stránce ec.europa.eu/consumers/odr/.
10. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
Kupující je povinen respektovat doporučené dávkování a způsob užívání,
které je uvedeno na stránkách www.islim.cz v sekci vše o dietě.
Odesláním objednávky stvrzuje kupující Prodávajícímu, že se seznámil s
těmito obchodními podmínkami a že s nimi souhlasí.
Prodávající si vyhrazuje právo jednostranně měnit obchodní podmínky.
V případě, že kupující více než dvakrát nepřevzal zboží nebo více než dvakrát
odstoupil od kupní smlouvy v období 6 měsíců, vyhrazuje si Prodávající právo
neuzavřít s tímto subjektem další kupní smlouvu.
Pokud smluvní vztah obsahuje mezinárodní prvek, pak si smluvní strany
sjednávají, že rozhodným právem je právo České republiky.
Smluvní strany si sjednaly, že spory budou řešit smírně. Nedojde-li ke
smírnému vyřešení věci, pak si smluvní strany sjednaly, že k projednání sporů
ze smluvního vztahu budou příslušné české soudy.
Je-li nebo stane-li se některé ustanovení těchto podmínek neplatné či
neúčinné, pak touto neplatností nebo neúčinností není dotčena platnost
ostatních ustanovení.
Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 1. 12. 2019.
Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku.
Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě
technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.